3/9/13

Fonts de Bocairent (part 1)

Hui he anat a Bocairent per a començar a fer la Ruta de les Fonts del terme de Bocairent.
He començat al Pont de Darrere la Vila i la primera font per la que he passat ha sigut la d'En Ferrís.

A continuació he anat a buscar la Font del Canyaret, ja feia molts anys que no passe per allí, abans el camí de la font estava al costat d'una caseta, però ara, està ple de brossa i no es pot passar. He anat a vorer si per dalt del camí hi ha un altre accés.... però no l'he vist a pesar de pegar-li la volta al barranquet. I sense voler-ho he arribat a una altra font, la del doctor.

No la tenia aquesta prevista, volia anar a la Font del Riberet però quasi millor així. He baixat pel costat del Poliesportiu i he anat a la Font de l'Estació. Continue cap al Polígon i vaig a la Font del Retiro.

Abans xorrava mes, m'ha dit una persona que passava per allí que es degut a les obres que van fer al construir el gasoducte. He continuat pujant cap a l'Ombria de Dalt però es mes llarg i el pròxim dia tornaré a baixar al polígon, encara que esta es una zona que hi ha que millorar perquè he volgut anar al Mas de Cal Jaquero però ha eixit un gos darrere de mi i no he pogut parar a la Font. Com va dir Julio el de Conca.... "el perro se ha cansado 50 metros antes que yo". Degut a aquest motiu crec que tinc que desistir de passar pels masos "habitats". He continuat pujant fins la Font del Mas de la Baixada.

Entra aigua a la bassa però com no està cuidat no arriba a la font, una llàstima que es perda el patrimoni d'un poble d'aquesta manera, però si els propietaris no ho cuiden....
Una vegada a la carretera que puja a la serra, torne a baixar cap al polígon per a dirigir-me pel Camí Vell de Banyeres, sense ni tan sols intentar arribar a les fonts dels masos de La Lloma, Mitja Llegua o Les Penyes cap a la Font del Rotglar.

Comence a pujar cap al Morro del Porc i em desvie pel Camí de la Serra Mariola per arribar a la Font de la Malladeta. Aprofite per esmorzar.

Reprenc la marxa per a arribar a una de les següents fonts, probablement una de les mes desconegudes al poble per que està tan prop de Banyeres que la gent es pensa que es d'allí, la Font de la Burra, de fet ha sigut Pedro de Cocentaina qui m'ha aconseguit el camí per arribar. Però abans passe pel Mas de Galbis i la seua Font, també abandonada.

Al Mas hi ha un cartell de la Generalitat informant de la rehabilitació del Mas, però es veu que els diners es van acabar només posar el cartell i una tanca metàl·lica, que ara està rovellada i el mas també està en runes. De seguida arribe a la Font de la Burra.

Ací he tingut un xicotet problema, per on em deia el track que havia d'anar, hi havia tanta brossa que no es podia passar. Sort que recordava haver passat per ací a una de les Marxes d'Orientació de Bocairent i he pogut creuar el Riu Vinalopó per un pontet per a dirigir-me a la Font de la Coveta.

Després de la foto de rigor reprenc la marxa seguint el track de Pedro per arribar a dos fonts desconegudes per a mi..... i una vegada vistes..... per a la majoria de la gent...
La Font de la Carrasca, una xicoteta cova on brolla l'aigua de terra.

La següent font es menys "font" que l'altra, la Font del Sumadoret, de fet ni la trobava fins que ja tornant he passat per uns joncs, he pegat unes passes enrere i he vist un toll i xafant la terra humida he vist un altre, però de seguida es filtra a terra.

Torne a desfer el camí per pujar a esta font i ara em dirigisc cap al Mas de Guilella i pujar a la Font Freda.

Després de pegar un mos i beure... com no podia ser d'altra manera.... aigua freda... continue baixant per arribar al Mas de Reiner i la seua font.

Ja son quasi les 14'00 hores així que la primera part de la ruta la done per finalitzada, em dirigisc pel Camí de Reiner fins la carretera del Port i baixe pel Camí de les Aques fins arribar al Camp de Futbol i per dins del poble cap a l'Esglesia i baixar pel Carrer de la Cantereria al Carrer Mare de Deu d'Agost i agarrar el cotxe per tornar a casa.